Saturday 13 July 2013

Sporting

Assalamualaikum ** tak jawab dosa kalau jawab nak cium **



Maafkan diri ini andai sudah lama tangan ini tidak menari di atas keyboard ini , mencoretkan cerita yang boleh dikongsi . Maafkan jugak diri ini atas kecuaian untuk menjenguk , bertanyakan khabar dan menjengahkan muka yang semakin cantik ini kepadamu . Maafkan aku sayang . <3



S P O R T I N G



Apa yang boleh ditakrifkan dengan word nie ? Actually , aku pon tak tau nak takrif macam mana . Apa yang aku paham orang yang sporting adalah orang yang sempoi . Just like me . :) Tapi kadang kadang dengan sikap sporting nie jugak membuatkan ramai orang berani pijak kepala kita . Sebagai contoh , dorang akan berani kata apa sahaja dengan fikiran ' takkan nak marah kot , gurau saje ' .






Mungkin sesetengah orang fikir yang orang sporting nie memang langsung tak kisah kalau orang kata apa apa jee pasal diri dorang . Orang lain akan fikir orang yang sporting nie mudah terima segala apa yang orang cakapkan pasal diri dorang . Orang lain akan fikir jugak yang orang yang sporting nie MEMANG LANGSUNG TAKDE PERASAAN !!  **nampak tak betapa aku semakin beremosi bile taip entry nie ?






For your information ladies and gentleman all over the world ,





ORANG YANG SPORTING MASIH MEMPUNYAI HATI DAN PERASAAN ! Please take note of this statement . If possible , write it down into a piece of paper then go to the kitchen and boiled it . When the azan Maghrib please drink it so all of you will remember about what i said **termegah megah . Tolong lah jangan fikir orang yang sporting akan terima EVERYTHING tentang apa korang nak kata dekat dorang . Memang laa dia sporting tapi itu tidak bermakna yang dia langsung takde hati dan perasaan . Kalau anda fikir sedemikian , YOU'RE ABSOLUTELY 250 % WRONG !!! 




kejap .. kejap .. asal ko nak emo sangat nie myra ?

you ask me why ? ko boleh tanya asal aku nak emo ? of course sebab aku sendiri yang alaminya !!





Okay , let we just straight to the topic above . Aku akui aku memang sporting , memang sempoi habis until kalau korang nak bergurau kasar dengan aku ponn aku tak kesah . Aku langsung takkan amek hati . B'coz bagi aku adat lah style orang sempoi berkawan . Bak kata Zizan Razak , ' baru ada gaya ' . Tapi korang semua kena ingat aku pon ada hati dan ada perasaan . Aku ponn boleh rasa sedih , marah , bersalah and all type of feeling yang korang rasa . Kalau kau boleh rasa sedih sebab orang hina kau , aku ponn akan rasa sedih kalau orang hina aku . Kalau kau boleh rasa marah bila orang kutuk kau , aku ponn akan rasa marah bila orang kutuk aku . KITA ADALAH SAMA . Kau manusia , aku ponn manusia . Kau lahir dari perut mak kau , aku ponn lahir dari perut mak kau . Eh ? Tak . Mak aku **boleh tersasul lak time nak serius macam nie . 






Aku nak tanya laa apa perasaan korang kalau bestfriends korang yang korang dah anggap macam abang , adik , sepupu , sepapat bagai tue samakan korang dengan binatang ? Apa yang korang akan rasa ? Gembira ? Enjoy ? Kalau betoi korang rasa gembira dan enjoy bila orang samakan korang dengan binatang , PLEASE STAY AWAY FROM ME !! Aku taknak berkawan dengan orang gila sebab aku belom nak jadi gila . If you ask me what i feel when other people say that to me , yes ! I am proud to admit that I feel SAD . Aku akan sedih , sebab aku tak penah samakan mana mana kawan aku dengan binatang even AN ANT atau dalam Bahasa Melayu SEEKOR SEMUT . Aku tak tau macam mana korang boleh teruskan dengan ejekan dan gurauan korang tue . I just don't get it how you can through all that .





Okay . Aku akan senaraikan macam mana SPORTING bagi aku :


  1. Aku tak kisah kalau korang nak enjoy sampai pagi . Sebab aku pon enjoy sama macam korang . Kadang kadang matahari nak terbit baru reti nak balik kolej . Itu sporting bagi aku .
  2. Aku langsung tak kisah kalau korang nak berpegang tangan depan aku . Sebab tue hal peribadi korang . Korang nak buat apa ponn buat lah . Dosa pahala atas korang . Itu sporting bagi aku .
  3. Aku langsung tak kisah kalau korang nak keluar sewa apartment ke , hotel ke just untuk release tension korang tue . I don't care . Korang ajak aku join . Itu sporting bagi aku .
  4. Aku tak kisah kalau korang nak kutuk kutuk Mr. N kata dia tak hensem laa , tak sweet laa sebab memang itu kebenaran dia . Aku tak boleh nak deny semua tue . Itu sporting bagi aku .
  5. Aku tak kisah kalau korang nak dressing macam mana ponn sebab aku pon memang suka dressing jugak . So , lantak korang laa nak dress up macam mana ponn . Itu sporting bagi aku .
  6. Aku tak kisah kalau korang nak mitak tolong aku cover korang depan orang yang berkenaan sebab korang ponn selalu tolong coverkan aku depan orang yang berkenaan . Itu sporting bagi aku .




Actually banyak lagi sporting bagi aku tapi makin lama aku taip entry nie makin aku geram . Rasa macam nak campak jee laptop nie . Lepas nie ada orang yang meraung kuat kuat nanti sebab harta kesayangan dah kene hempas . So , better aku stop sampai no 6 saje . 


Aku rasa sampai sini jee lah entry aku kali nie . Aku dah berapi nie . Until meet then , bye .




NOTE : Aku bukan kutuk korang . Aku sayang korang . Aku just meluahkan isi hati aku . 

No comments:

Post a Comment

yess ? (^_^)