Tuesday 16 July 2013

Appointment dan pantai



Assalamualaikum  **tak jawab dosa kalau jawab nak cium**



Setelah aku pinggirkan tentang gigi aku sekian lama , akhirnya umi aku dah bising bising pasal gigi aku . Suruh aku pegi klinik bagai , check up and everything lah . Aku dengan paksa dalam rela bersetuju lah nak pegi klinik hari nie . Cerita dia balik dari hantar adik Aliff terus mandi ** hantar adik tak mandi ye ? then siap siap untuk ke klinik . Sebab skunk umur dah 20 tahun so kene independent lah . Maksud aku , aku kene pegi klinik tue sorang diri . Takkan nak ajak ayah kan ? Dengan tangan macam tue takpe lah ayah . Adik boleh drive kereta sendiri pegi klinik . Adik kan dah besar ?






Sampai jee dekat klinik kesihatan Bukit Tunggal terus pegi dekat bahagian pendaftaran . Nasib baik aku jenis muka tak tau malu . Tanya dia mana tempat pergigian . Malu bertanya sesat jalan . :)



tumpang tanya . kalau nak check gigi daftar dekat sini jugak ke ?


pergigian iye ? klinik pergigian dekat bawah sana dik **sambil tangan tolong tunjukkan**



ouhh , ye ke ? time kaseh ye ?





Peramah staf staf dekat klinik nie . sejuk mata yang memandang tambahan lagi dalam bulan Ramadhan nie . Memang bagos service dorang nie . First impression tue amat penting okay ? Aku ponn terus pegi ke klinik pergigian seperti yang ditunjukkan oleh staff tadi tue . Masuk jee tengok takde orang langsung . Nampaknye ada peluang aku punya treatment siap awal . Lagipon aku tak yakin dorang akan buat terus hari nie . Kurang kurang dapat appointment jee . Sampai sampai terus pegi letak ic dekat kaunter . Tunggu kejap terus nama kena panggil . Wahh ! pantas dan efisien nye service dorang . Tergamam aku . Masuk masuk tengok doktor perempuan . Alhamdulillah , lega hati tengok doktor perempuan . Aku bukan ape , aku nie jenis cepat rasa kurang senang sikit kalau terima treatment dari doktor lelaki nie . Mungkin faktor pemalu kot ? ** pemalu ke ? macam tak jee . Doktor tue manis orang nye . Dia just tanya aku nak check ape then aku cite laa satu persatu tentang gigi aku . Dia pon check sikit sikit then cakap dia akan buat surat refer ke hospital . Kejap jee check nyee , lagipon gigi aku nie memang dah lama dinasihatkan agar dibuang . Tapi nak buang tue memang kene operate . Aku jee yang melengahkan waktu untuk operate . Takot , dah laa time kene nasihat untuk operate tue aku dekat USIM . Forever alone pulak tue , memang tak laa aku nak operate dekat sana . Baik tunggu jee masa balik ganu then buat kat sini kat sini terus . Sekurang kurangnya aku dekat dengan ayah . Tunggu punya tunggu selesai sudah urusan aku dekat sini .



surat rujukan yang diberikan



antara catatan yang ditulis . esok woo dia punya appointment



Selesai jee urusan dekat klinik terus drive kereta . Dalam hati boleh merancang nak pegi jalan jalan dekat Mydin Mall tapi awal awal macam nie apa yang best kan ? Sorang sorang pulak tue . Taknak laa aku . Tetiba teringat dekat pantai . rasa macam dah lama sangat tak tengok pantai . lagipon awal lagi nie . sempat jalan jalan dekat pantai kot . apa lagi ? tanpa melengahkan masa terus drive ke pantai Teluk Ketapang . dapat tengok pemandangan ponn jadi laa . tak main air laut , tak mandi ponn takpe . bila sampai jee tengok memang takde orang langsung dekat pantai . sebab bulan Ramadhan kot so dorang penat . taknak main main dekat pantai . lantak dorang laa yang aku nak sibuk buat ape kann ? 





menyusuri pantai memang fevret aku dari dulu lagi . tapi sebab hari nie aku forever alone so aku macam tak tau nak buat ape laa kan ? nak makan ? memang tak laa sebab kan bulan Ramadhan nie . mana ada orang jual makanan . ko gile ke ape Myra ? drive punya drive sampai pantai Teluk Ketapang . cari port dekat dengan kolej kediaman UMT tue . memang langsung takde orang kate ko . terus parking then pegi dekat dengan gigi pantai . ya Allah , cantik sungguh ciptaanMu . sesungguhnya aku sangat merindukan ciptaanMu yang satu ini ya Allah . melihat sekilas sahaja hati ini bagai dibuai buai , apatah lagi jika menatap lama . saje datang untuk release tension sikit sikit .


laut luas sanggup kurenangi



ingat aku tipu ke kata langsung takde orang dekat pantai nie ?



nie laa kenderaan yang saya gunakan . kereta ayah not mine 



cantik kan pemandangan nie ?





Last but not least ...








MUKA OWNER BLOG nie sendiri . 



takleh blah gile snap gamba sendiri

aku kan miss forever alone ?

patotlah  -.-"



NOTE  :  Esok aku operate . doakan keselamatan aku dan semoga semuanya berjalan dengan lancar okay ? syukran jaziilan  (^_^)

2 comments:

  1. hai.. salam kenal,
    follower no.3
    done follow sini,
    jom follow teman yea yunk..=)

    http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih ye follower no 3 , ate kome oghang perok ke ? (^_^)

      Delete

yess ? (^_^)