Wednesday 3 April 2013

SAKIT NYEEE ......

Assalamualaikum .. * tak jawab dosa kalau jawab nak cium **

okayy .. malam nie nak buat entry tentang ape yang aku alami kebelakangan nie . Actually aku skunk ngah mengalami sakit gigi . bukan sakit gigi yang biase je tapi sakit gigi yang sangat serius . kadang kadang rasa macam nak tumbuk je pipi nie . sakit dia masha Allah Tuhan je yang tau .

Alkisah nak jadik cerita kann . aku start sakit gigi malam hari khamis minggu lepas . mula mula bengkak sikit je . so aku tak amek port langsung laa . tapi tak sangka laa yang bengkak dia semakin teruk sampai dah tak boleh nak bukak mulut dah . masuk hari jumaat tue aku bercakap dalam keadaan mulut tertutup .sedih habaq hang .

Hari sabtu hari tue aku pun pegi laa latihan palapes . pegi jugak laa even mulut nie sakit sangat sangat sampai pipi belah kiri ponn dah start membengkak . ingat nak pergi UKM punye Pusat Kesihatan . sekali mitak izin ngan Staff Gane dia cakap tak payah laa . Pusat kesihatan tak bukak . dia tanye sakit gigi je kann ? so aku pun angguk kepala je laa even sakit tue Tuhan jee yang tau . Staff Gane ponn bagi laa aku ubat tahan sakit . dia bagi aku makan ponston . lepas aku makan tue rase laa kurang sikit . then aku ponn pegi laa lepak kat dapur . buat keje macam biase . tibe tibe atiq tegur aku '' mir .. asal ngan mata kau ? mata kau bengkak laa .. '' . aku just tengok kat cermin henset aku je laa . emm .. takpe sikit je nie . nanti kurang laa tue .. tapi tak sangka laa makin teruk bengkaknya . sampai laa Staff Ayu datang tegur '' amir . asal ngan awak ? mata kamu tue kenapa ? biase nyee dia yang paling bising '' . so, bile dah kene tegur macam tue ape lagi yang mampu dibuatkan . kene follow laa Elyna pergi jumpa ngan Y.O . kitorang pegi jumpe ngan puan Rina . nasib baik dia ponn caring . kalau tak memang aku tak tahu laa . dia ponn duk risau jugak sebab dia kata muka aku makin bengkak . dia sendiri ponn takot tengok mata aku . hehehehhe . biase laa tue puan . takyah nak takot sangat laa puan .

Kitorang dah pegi Poliklinik UKM tue pukul 1.00 petang tapi mase tue dorang baru start rehat . so kene datang balik laa pukul 2.00 petang . pukul 2.00 petang kitorang pegi lagi sekali sekali ngan Staff Rahman . hehehehhe, sweet gile tau tak bile pegi ngan staff yang comeyy nie . tapi harap maaf . kami hanya kenalan biase . not more than that okayy ? (^_^)

Doktor India tue cakap aku nie alahan ngan ponston . i just wondering why ? sebab sebelom nie ponn aku ade amek ponston untuk migrain aku tapi tak penah ponn kate ade alahan dengan ponston . then dia bagi ubat baru dekat aku . aku just makan je laa sambil berdoa yang sakit aku nie hilang . balik dari klinik terus tukar baju then join Happy Hour . mesti korang tertanya tanyakan apa tue Happy Hour ? Actually, Happy Hour nie adalah majlis untuk junior . time nie kitorang just enjoy je laa . macam inter ngan senior tue . kalau inter dorang panggil Majlis Cocktail . untuk senior ponn ade jugak . dorang panggil Pra Mess Night . time nie semua orang just enjoy enjoy je laa .

Kitorang balik dalam pukul 6.00 petang macam tue la . Nor ajak aku balik ngan Safwan sebab katanya nak bawak aku pegi klinik . sudah nye klinik entah ke mana , sakit gigi ponn ntah ke mana . time sampai dekat traffic light nampak pasar malam .aku cakap nak pegi terus Safwan bawakkan kitorang . punya laa poyo aku keluarkan duit rm100 sebab aku ingat betoi laa dorang nak bawak aku pegi klinik gigi after pasar malam . rupanya tak ponn . benci betoi aku ! lepas balik dari pasar malam boleh pulak pegi karaoke bagai . memang si Safwan nak pow aku kaw kaw nie . sedih habaq hang !! duit aku habis macam tue je . memang laa aku ade nyanyi jugak tapi macam apa je laa . kadang kadang aku rasa aku tak layak nak bergaul ngan dorang . sebab dorang anak orang senang ,  anak orang kaya . aku ? tak sama macam dorang .

Kitorang balik USIM dalam pukul 11.00 malam . dari pagi sampai malam . penat tak usah cakap laa . nasib baik keesokannya aku tak pegi latihan . kalau tak aku rasa memang aku tak terkejut dari tido laahh . confirm ! balik mandi then terus tido . ngantok sangat sangat la . =)

Esoknya bangun dari tido terus telefon along . tanya dia nak datang amek pukul bape ? dia tak confirm tapi dia kata ade tetamu . tetamu tue ngah sarapan . tetamu siap sarapan dorang keluar laa .tunggu punya tunggu sampai pukul 1.00 petang kott . sarapan apa macam tue ? melantak sampai mampos ke ape ? so aku ponn terus call si Azmi tue . aku suruh dia bawak aku pegi klinik . dia ponn datang laa bawak aku . then aku terus mesej along cakap tak payah datang . buat laa episod drama sedih nak mampos along . menyampah aku !

Emm ... setakat tue je laa u'olls . tak tau dah nak cakap apa lagi . till then ....  =)

No comments:

Post a Comment

yess ? (^_^)