Sunday 12 January 2014

siapakah aku di sisi 'dia' ?

Assalamualaikum *tak jawab dosa kalau jawab nak cium*

Jenuh fikir nak letak tajuk ape entry kali nie . semua macam tak kena . nak letak tue macam salah , nak letak macam nie macam tak betul . sudahnya kita amek tajuk novel . kihkihkih

aku bahagia sangat sangat . sebab aku dah ada di rumah , aku dah dapat tatap muka ayah aku setiap hari , dapat masak untuk ayah **even ade masakan yang tak jadi tapi takpe dalam proses belaja laa katekan** and macam macam lagi laa . bila aku bukak Facebook , saje scroll news feed mesti akan jumpa entry entry yang kawan kawan aku dah nak kawin , nak tunang . even cousin kesayangan aku pon dah nak tunang hujung bulan 2 nie . tinggal aku yang keseorangan , yang takde sape sape and tau aku takkan terikat dalam masa yang terdekat nie . bukak Twitter takyah cakap ah . lagi banyak bhaii . dengan entry budak budak skola yang gatai nak kawin pon banyak . baru nie aku bukak Wechat then terbaca moments member **yang agak rapat jugak laa dengan aku time SMKATJ dulu** tentang tunang . siap dengan gambar cincin tunang . macam nak tunang dalam masa terdekat jee , macam ada majlis akan datang jee **dengan gaya syasya solero** . bila aku tanye dia cakap no comment . amboii kau sya ! answer nak macam retis jee . :)

aku okay jee selama nie . okay sangat sangat . sebab aku ada target aku sendiri . aku dah cakap yang aku hanya akan fikir komitmen pasal tunang ke , kawin ke bila umur aku dah 23 y/o and above . senang cite 24 y/o laa . yang pasti aku nak LEPAS AKU HABIS BELAJA . itu yang pasti ! titik . noktah .

TAPI *ada tapi jugak ?* ... petang nie aku beerfikir balik . lepas aku call 'dia' . aku call pon sebab aku baru tengok phone and ade baca mesej " Hi , please call me back " . tue yang aku call , tapi aku tau 'dia' buat macam tue pon sebab

FIRST       : 'dia' takde kredit . confirm punye !!
SECOND :  sebab 'dia' tengok banyak sangat aku call 'dia' sebelom sebelom nie kot
THIRD      : ade third ke ?

conversation selama 0:02:41*pandai pandai korang nak fikir lama mana aku on the phone dengan 'dia'* antara aku dengan 'dia' hambar sangat . awkward gilee . aku ponn tak tau kenapa . macam kitorang tak pernah rapat . tak pernah bergurau senda . tak pernah spend time same same . aku macam pelik gile time in the phone dengan 'dia' . sampailah dia kata " nanti sembang lain lah ? " . bila dia kata jee macam tue aku terus cakap okay and letak phone . aku takleh teruskan nak sembang ngan dia . sedih plus sentap plus plus plus .

ada dia nak tanya aku sihat ke tak ? aku dah makan ke belum ?

takde . langsung takde . tapi okay jugak laa dia tanya aku ada dekat mana , buat pe . okay laa dari takde kan ?? emm , not bad .

dengan apa yang berlaku petang nie buat aku tertanya sape aku sebenarnya ?

member ?  bestfriend ?  outsider ?

time dia sedih , aku stay dengan dia . time dia menangis , aku bagi support dekat dia . time dia putus asa , aku bagi kata kata dekat dia . aku tak nak dia sedih , aku taknak dia menangis . cukup sekali aku tengok airmata dia jatuh . aku dah tak nak tengok dah . aku tak suka . aku tau sakitnya macam mana bila kita sayangkan orang lain tapi orang lain tue langsung tak ada perasaan dekat kita . sebab tue aku support dia , sebab tue aku bagi semangat , sebab tue cuba usaha bagi 'dia' happy jee .

after all this while , 'dia' buat aku macam nie je ? just like that ?

aku punya sayang dia . sayang sangat sangat . and ini yang 'dia' balas dekat aku ??

it's okay , it's alright . go myra , fight ! fight ! fight !

 muka time tak matured , bajet cute pulak

NOTE : saya akan stay selagi saya rasa nak stay . tapi jangan sampai pisang berbuah dua kali . you know what i mean right ?

No comments:

Post a Comment

yess ? (^_^)