Thursday 2 January 2014

antara DUA ..

Assalamualaikum  **tak jawab dosa kalau jawab nak cium**

Hati nie asyik teringat dekat belog ku yang satu nie dari petang tadi . Idea macam mencurah curah . Tangan macam tak sabar nak menari nari atas keyboard nie . Nasib baik tak ganggu konsentrasi aku time jawab exam .

btw , today aku exam paper killer . guest what paper ?? wajib lah BIS MATH . sakit kepala aku okay memerah santan ( eh , bukan santan . keringat ) untuk menjawab paper tue tadi . boleh dikatakan 100% soalan yang keluar tue aku pernah tengok tapi ade jee certain yang aku macam tak boleh buat . tawakkaltu 'alaAllah je laa .

keluar jee dari dewan exam , terus kemas kemas barang . but before tue sempat ke toilet melepaskan hajat kecil yang ditahan dari jam pertama exam ( aishh .. sungguh tidak senonoh , tue pon nak dicerita ) . tengah kemas kemas barang , ternampak bff botak saya . dengan keadaan serabainya , aku pun tegurlah dia .

AKU       :  hang pasaipa serabai sangat nie ? *kerut dahi*
BOTAK  :  aku takleh jawab mir *muka sedih*
AKU       :  awat ? hang pulun dak kertas mid term ngan test 2 ?
BOTAK  :  dak . aku tak tau pon . aku ngan I***h study sorang sorang ja . *muka sedih lagi* semua sebab hang , hang laa tak mau ajaq aku .
AKU       :  *rasa sebak di hati* aku pulak ? jangan laa salahkan aku . aku tak suka laa orang salahkan aku sebab kegagalan orang lain

after menyembang dengan Botak , aku pegi isi minyak motor dekat Petronas Airport . and guess what ?? sepanjang aku bawak motor aku menangis . aku macam tertanya jugak kenapa , tapi aku rasa bersalah sangat sangat . aku rasa bersalah dengan Botak , aku macam mengiakan ape yang Botak kata dekat aku . aku rasa bersalah sangat sangat .

Bila difikir balik , SALAH AKU KE ?? 

salah aku ke sebab tak ajar dia ? salah aku ke sebab tak join dorang study ? salah aku ke kalau dia takleh jawab exam tadi ? salah aku eh ?? *kerut kerut dahi*

aku buat semua nie sebab aku jaga hati kawan kawan aku . sebab aku sayang korang . kalau korang tengok , nilai semua itu guna pandangan aku mesti morang faham apa yang aku maksudkan . tapi aku kene berpijak di dunia yang nyata . korang takkan pernah faham , korang takkan pernah nampak macam apa yang aku fikir , aku nilai . apa yang korang tau just kata aku sombong , aku kedekut ilmu , aku takmau ajaq , and so on laa . pernah tak tanya aku KENAPA ? WHY ? WHY ?? AND WHY ???

aku penat laa hidup nak jaga hati semua orang macam nie . penat sangat sangat . aku kena dengar dari semua orang , semua orang ada nak dengar aku tak ? ade takk ?? aku sentiasa keseorangan menanggung kesedihan , kesakitan . tapi aku sentiasa ada untuk mendengar kesedihan , kesakitan orang lain . bukan niat mengungkit tapi rasa terkilan tue banyak sangat terkumpul dalam hati nie . aku jaga orang lain sepenuh hati aku , aku tatang dorang macam tatang minyak yang penuh . tapi nasib diri sendiri ? macam ditatang minyak yang asyik tumpah ada laahh ..

aku sayang semua kawan aku . aku sayang semua sahabat aku . aku sayang semua teman aku .





NOTE : aku sudah penat .


No comments:

Post a Comment

yess ? (^_^)